Thursday 28 April 2016

Hidup dalam Mati : (




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Suamiku...
Saban hari ku rasa keadaanku tidak mungkin dapat bersamamu untuk 20 tahun lagi. Aku kini hidup penuh dengan kedukaan. Saban hari menanggung siksa penyakit yang kualami. Seandainya aku akan pergi, redhakanlah kepergianku sayang.. Aku meratap sendirian, mengenangkan anak-anak kita yang masih kecil. kadangkala aku terfikir adakah anak-anak kita akan kehilangan ibunya untuk beberapa detik lagi.. 

Suamiku...
Kdg2 aku ingin membawa diriku jauh dari pandanganmu. Aku tak sanggup melihat kau rasa jijik memandangku satu hari nanti. Tak sanggup kuhadapi saat-saat itu. Suamiku, diriku ingin hidup sempurna dan sihat seperti dulu. seperti sebelum dan awal perkahwinan kita. Aku ingin terus berhias cantik untukmu, ketika aku dipandang cantik dimatamu. Adakah saat itu hanya tinggal memori dan lagenda dalam ingatanmu.. 

Suamiku...
Andai ajalku menjemputku sebelummu, maafkanlah segala salah silapku sepanjang menjadi isterimu. Sungguh aku sangat mencintaimu suamiku. Aku bahagia selama hampir 5 tahun melayari bahtera rumahtangga bersamamu. Suatu hari nanti aku takkan lagi mampu memelukmu, takkan mampu lagi memegang tanganmu dan pastinya sudah tidak mampu lagi menjagamu.. maafkan ku suamiku..



No comments: